Markedsføring med Google hos dit Adwords bureau

17 March 2020 Astrid Pedersen
image

editorial

Blandt de mest effektive metoder til online markedsføring finder du Google Ads. Google Ads – som tidligere var kendt under navnet Google Adwords – er i al sin enkelthed reklamer, som bliver vist som søge resultater i søgemaskinen Google. Annoncøren betaler for at få sin Google Ad vist i toppen af resultat listen ved søgning på visse ord eller sætninger – de såkaldte søge termer. På den måde kan man få den maksimale eksponering hos det købe parate publikum.

Du kender sikkert konceptet fra brugersiden. Hvis du for eksempel ønsker at købe et par løbesko, starter du måske med at søge på ”billige løbesko” på Google. Her vil du se, at de øverste 3 – 4 søgeresultater er behæftet med en lille etiket, på hvilken der står ”Ad”. Dette betyder, at søgeresultatet er en betalt reklame – og ikke, som resultaterne længere nede, organiske resultater.

De fleste mennesker vil vælge blandt de første tre søgeresultater, og ender da også med at købe deres varer fra en virksomhed som har betalt sig fra at ligge øverst. Det betyder, at de penge, du investerer i Google Ads, er godt givet ud. Du vil med Google Ads kunne opnå et højere besøgstal i din webshop samt en øget konvertering.

Uanset om du sælger produkter eller ydelser vil du altså med Google Ads få en god return on investment, som vil afspejle sig på virksomhedens bundlinje. Men det kræver, at du har kompetente folk til at målrette din Google markedsføring, så du ikke risikere at smide penge ud af vinduet.

Find dit Adwords bureau online

Hvis du ønsker at benytte Google Ads som led i din online markedsførings strategi, bør du altså finde en dygtig samarbejdspartner. Du kan læse mere om Google Ads, og få et godt tilbud på en samlet strategi, hos Adtimize – læs mere på Adtimize.dk